Sista beställningsdag inför jul: 17 dec (hemleverans), 18 dec (ombud)

Marknadens bästa garantipaket!

Provcykla i 14 dagar!

Säkra betalningar med Klarna

Köpvillkor - Evobike.se

Köpvillkor

1. Köpinformation:

Vid beställning träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till den mailadress du har uppgett i samband med din order. Evobike.se drivs utav Nordbutiker AB. Köpavtalet är tecknat med Nordbutiker AB, organisationsnummer 556908-9385.

Din order kommer att skickas från vårt centrallager i Norrtälje. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager eller vid tekniska fel.

Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.

All bildinformation på Evobike.se skall ses som illustrationer och Evobike.se kan ej garantera att bildmaterialet återger varans exakta utseende eller beskaffenhet.


2. Priser:

Samtliga priser är angivna i svenska kronor, inklusive moms och exklusive frakt. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och förbehåller oss rätten till ändring av samtliga priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss rätten att makulera en kvitterad order vid uppenbart fel i prissättning för varan pga. felskrivning.


3. Betalningssätt:

I samarbete med Klarna erbjuder vi betalning via bank/kreditkort, faktura, bankkonto eller delbetalning.
För aktuella villkor med Klarna. Läs mer här. (https://www.klarna.com/se/villkor/)


Företag

För aktuella köpvillkor. Läs mer här. (https://www.klarna.com/se/villkor/)


Förskottsbetalning via Bankgiro eller Swish

Med förskottsbetalning via Bankgiro eller Swish vid manuell uppläggning av vår kundtjänst.Om du av någon anledning inte kan betala med någon av ovanstående betalsätt erbjuder vi förskottsbetalning direkt till vårt Bankgiro (133-2717) eller betalning via Swish till 1234195228 (Betalningsmottagare: Nordbutiker AB). Märk alltid betalningen med det ordernummer som du får ifrån oss via mail eller telefon. Betalningen måste ha registrerats hos oss innan din order kan skickas.
I händelse av att återbetalning ska ske, skall medel vara kund tillhanda inom 14 dagar från det att returen har registrerats hos oss. Återbetalning sker normalt via samma betalningssätt som du själv betalade med. OBS! Vi kan inte göra utbetalningar via Swish.



4. Leverans och frakt:

Alla beställningar som inkommer innan kl 12 på en vardag skickas normalt samma dag (gäller ej varor som är slut i lager). Under perioden jun-aug skickas varorna från vårt lager inom 1-2 dagar från beställning.

Eventuell fraktkostnad visas i kassan innan du slutför ditt köp.

Mindre paket (upp till 20 kg, maximal längd 1,2 m) skickas med DHL Servicepoint och levereras till ditt närmaste DHL-ombud normalt inom 1-2 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma för avlägsna orter och leveranser norr om Sundsvall. När ditt paket har skickats från oss får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation så att du kan följa din leverans.

Större paket (över 20 kg eller längd över 1,2 m) skickas med DHL Home Delivery och levereras till tomtgräns/trottoarkant nära ytterport (ej inbärning) normalt inom 2-5 arbetsdagar. Vid hemleverans blir du kontaktad per telefon/sms innan leveransen sker för att stämma av passande dag eller tid för leverans. Leveranser sker endast dagtid. När ditt paket har skickats från oss får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation så att du kan följa din leverans.

Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.

Efter att din beställning är lagd kan vi dessvärre inte ändra leveransadressen. Vi kan således endast leverera till den adress som angivits när ordern lades i webbutiken.

För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr så kommer vi fakturera 195 kr, för ej utlösta paket med ett varuvärde över 500 kr så kommer vi fakturera minst 395 kr för att täcka uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 7 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.


OBS! Vi levererar inte till Åland. 



5. Transportskada:

Skadat gods anmäls omgående till transportören samt till oss. Vid leverans skall emballage besiktigas och eventuella skador meddelas till ombudet eller chauffören och skriftligen noteras på fraktsedeln innan denna signeras. Dolda fraktskador skall rapporteras inom 3 dagar från mottagandet. Varken gods eller emballage får kasseras innan ni har fått ett godkännande från oss.


6. Ångerrätt och byten:

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, från mottagandet av din leverans. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen meddelar du detta via e-post till info@evobike.se. Retur till Evobike.se med hänvisning till ångerrätten skall ske senast inom 30 dagar från ångerfristens sista dag.

Vid retur ska varan återsändas i väsentligen oförändrat skick. Beroende på varans skick kan ett avdrag göras från det belopp som återbetalas eller returen nekas i sin helhet. Varan skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. OBS! Tänk på att INTE använda silvertejp eller reklamtejp vid retur då det förstör förpackningen. Använd hellre genomskinlig packtejp. Returfrakten bekostas utav kunden.

För att returnera en vara, följ dessa steg:


1. Kontakta kundservice: Använd formuläret som du hittar via länken och ha ditt ordernummer redo.

2. Returfraktsedel: Vår kundservice kommer att förse dig med en returfraktsedel som du ska använda för att returnera varan.

3. Returkostnad: Kostnaden för returfrakten baseras på vilken typ av vara du returnerar enligt följande lista. Om du returnerar flera varor samtidigt debiteras du för den största fraktkostnaden. Returnerar du flera av samma typ debiteras frakten för varje enskild produkt.


Returfraktkostnader:


ProdukttypReturfraktkostnad
Tvåhjulig elcykel   500 kr
Trehjulig elcykel   1000 kr
Lådcykel   1500 kr
Mindre tillbehör/reservdelar under 20 kg via ombud  99 kr
Cykelvagn  300 kr


För varor som inte finns med på listan, kontakta kundservice för att få information om returkostnad.

Om du önskar byta en vara returneras den inom ånger enligt instruktionerna ovan. I samband med det lägger du en ny och separat order på den nya varan du vill byta till.

Gåvor och donationer till välgörenhet omfattas ej av distansavtalslagen och returneras inte vid eventuell ånger av övriga köpet.


7. Öppet köp:

Vi vill att du ska känna dig extra trygg när du handlar hos Evobike.se och därför erbjuder vi dig 60 dagars Öppet köp utöver ordinarie ångerrätt.

Observera att retur inom Öppet köp gäller endast vid obruten förpackning. Returfrakten bekostas utav kunden.

Öppet köp gäller ej specialbeställda varor, varor som anpassats till kunden, tjänster, samt övriga till ordern debiterade kostnader.


8. Garanti och reklamation:

För att du ska kunna vara trygg med ditt köp ger Evobike.se dig följande garantier:

2 års garanti
Evobike är en elcykel av högsta kvalitet. Vi erbjuder 2 års garanti* på alla våra elcyklar från Evobike. Elcyklar från Evobike är utrustade med litiumbatterier av mycket hög kvalitet. Vi erbjuder 2 års garanti** på ALLA batterier. Garantin täcker eventuella produktionsfel som produkten kan vara behäftad med.

5 års motorgaranti
Våra elcyklar är utrustade med motorer av högsta kvalitet från ledande tillverkare. Vi erbjuder 5 års garanti på cykelns elmotor.

10 års ramgaranti
Våra ramar är av högsta kvalitet. Vi erbjuder 10 års garanti på elcykelns ram.

Utöver garantin gäller tre (3) års reklamationsrätt på ursprungliga fel i enlighet med konsumentköplagen. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Köparen skall vid reklamation efter garantitidens utgång påvisa att det fel man anmärker på är ett ursprungligt fel och fanns redan vid leveranstillfället.

*Garantin omfattar ej slitagedelar såsom däck, slang, bromsklossar, glödlampor etc. Slitagedelar levereras med sex (6) månaders funktionsgaranti med undantag för vad som kan anses som normal förslitning.

**Precis som för alla andra batterier så tappar även batterier från Evobike kapacitet med tiden. Normal kapacitetsförlust omfattas ej av garantin.

Spara alltid faktura eller garantibevis för att garantin skall gälla. Vid eventuell reklamation, kontakta Evobike.se via e-post info@evobike.se. Vid reklamation ska produkten återsändas i sitt original, eller därmed jämförbart, emballage.




9. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring (GDPR):

När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är Nordbutiker AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 556908-9385 och har sitt säte i Norrtälje. Om du vill ha mer information om vilka personuppgifter vi behandlar och dina rättigheter se vår integritetspolicy. Du kan självfallet även kontakta oss på info@evobike.se om du har frågor rörande hanteringen av dina personuppgifter.

Om du inte särskilt givit ditt godkännande kontaktar vi dig inte i marknadsföringssyfte. Vi säljer aldrig dina kunduppgifter vidare till tredje part.


10. Allmän information:

Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar. Tvist med företag avgörs som regel i domstol.

Vårt huvudkontor är beläget i Norrtälje på följande adress:

Nordbutiker AB
Gösvägen 28
76141 Norrtälje

flagflagflagflag

Om Evobike

Evobikes elcyklar är utvecklade och designade i Norrtälje, norr om Stockholm, där vi även har våra 5000 m2 stora kontors- och lagerlokaler. Tillverkningen sker huvudsakligen i vackra Aveiro, Portugal.

Läs mer här

Våra andra butiker

Handla och betala tryggt hos oss:

KlarnaDHL